PDA

View Full Version : A Thing Called Love



Summer_heat
01-01-2007, 08:03 PM
TTP 'N' Summer Heat


A thing called Love…

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me… …Baby Love me…

Tonight if I stay I only wanna lay, lay in ur arms n count the stars…
So many wonderful things ive never noticed before, got me seein Mars…
And I cannot lie, I thought u were jus the same as them other two…
But u respect me, jus as I respect u, still I can picture what we cud do…
Temptations so strong, but our Love would make it wrong, so pure…
Now hand in hand, heart on heart, I truly agree to make love not war…
But somethings buggin me, y are ur arms so rigid when u huggin me?…
Almost as if ur not wit me completely, but then u touch me ever so meekly…
No more doubts, no more questions, jus a thing called Love…Love…Love…

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me……Baby Love me…

eh TTP eh eh summer baby let me holla a chu we can....
Spend time, plus dine at the lake or something
Have sex foreplay, and watch a tape or something
Yeah baby, let's get it on, the wave is nothing
Wild style thug, still run with an eight
Got a chick now, gettin' it crunk fifth in the waist
And she dealin with a cat like me exactly
Like, givin' love names and callin' me blacky
I said, that's my girl, that's my twenty two
Its all love, so the hell what the money do
That's my girl, that's my twenty two
Its all love so the hell, what the money do, stupid
summer ma baby girl mayne....nigga this bonney clyde 07....

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me… …Baby Love me…

Im 17, young and we still goin strong, so much u already callin me Wifey…
So much Love jus feels enchantin like magic, u make my heart feel Tinie…
Then business took u away, they say, absence makes the heart grow fonder…
The weeks crept by, on the phone u sound uneasy, what it cud be I wonder…
Next day ur already home, no hello, but voice shakin u ask me bout some guy…
Say u hearin but u still aint believin, yet u jus wanna make sure, so u ask why…
U must be confused, cos if u doubtin me, what we have isnt Love, cos Love is…
Two souls becomin one forever, unable to part, our Love is more than jus kisses…
Have faith in me n in Love, I assure u time may have moved yet without u im stuck…
If it was poss we Loved each other more, our way to show that was to passionately…
Years on down the line, we grew older, got married, and on the birth of the 1st child…
We saw the most beautiful product of a thing called Love, so precious, so mild…

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me……Baby Love me…

summer baby girl u'z a star fo' this one TTP Summer heat .......ya'all ready?........

Summer_heat
01-01-2007, 08:05 PM
somet nice n quick, not my best, but a love drop had lil motivation at this moment of life. so i coloured it up to look good =)

TTP
01-01-2007, 08:30 PM
its jus a bomb love song

Chopz
01-01-2007, 09:14 PM
Damn.. Okay first of all.. The colour.. I didn't really like the white but I read it anyway, but nextime could you perhaps use a lighter colour? Just a suggestion.

Okay.. First of all.. I just want to say.. In my eyes this song is AMAZING but in my opinion partially contradicting... But anyway.. to start with the chorus was good.. 3 lines from TTP 3 lines from Summer.. brining a romantic aura to the song.. And then going on to both say the same line... Summers first verse was amazing, the detail without using the large amount of complexity, it had a nice flow to it and the wasy you described your emotions without the use of a lot of similies really got to me.. A amazing verse where you got your emotions incorporated into it. 8/10 on that verse. TTP.. Your verse was good but wasn't as smart or seeing as though you put as much emotion into it, however, it did have a different style and it did hold its own on the song and it was a well put together verse with a great flow. 7.5/10. However, this is where my problem comes in, in the chorus you say "Baby Love Me", and the song is about love perhaps the strongest emotion one knows, but, your verse did not sound as if the bond you were sharing was love but rather a relationship based on lust, well, in my eyes. Summer, your third verse was really good but I did not like it as much as your first, probably because my favourite line is in your first but who knows. Again, a lot of raw emotions with some doubts and an end result of another life which, like the song suggests in my eyes would be showered with love? 7.8/10...

My favourite bar ;


Almost as if ur not wit me completely, but then u touch me ever so meekly…
No more doubts, no more questions, jus a thing called Love…Love…Love…

-Well thought of and what you said is true, when you are in love with somebody they make you forget any doubts or ominous feelings you have. An amazing line.

Anyway, overall; 8/10..(Just to let you know that is not calling you bad, like I said, I am going to get much harsher with the marking because too many people are getting high scores these days.)

Keep up the good work both of you.

Summer_heat
01-01-2007, 09:26 PM
lol nice suprise Chopz, u feedin one of my drops? u musta been bored!
thanks, real appreciated!

the 8/10 is a good thing, well never been rated before lol.

my second verse fell off, cos i originally wrote it n then became hateful, n the relationship ended lol... but then i deleted it, n second time can never be as good as first time, so i get what u sayin. first was real emotion, second was more, carryin on the story.

yea the Kid was like Love, but not the same Love, cos u have 2 types.

Chopz
01-01-2007, 09:27 PM
Yeah I know what u mean with the two types of love, and what do u mean, bored, have i never gave u Feed before? I'm not bored though watching X-Men :eazy:

Summer_heat
01-01-2007, 09:34 PM
no, i doubt it, n if u have i have strongly disagreed with it, n thot it nonsense. lol, to put it in a nice way. X mens good, but its one of those fims u cant keep on watchin again n again.... as u can see im bored... lol

Flash
01-02-2007, 07:18 AM
Good drop yall!It was realy emotional:wub: !Summer's verses were great!such emotion and love i realy felt it!TTP had something more specific,difrent styile it was good too!the hook was nice three lines Summer and three line TTP it was cool!over all good song for something real Love!i enjoyed reading it!8.7/10!

TTP
01-02-2007, 09:36 AM
thanks fo da props

jinder
01-04-2007, 08:33 AM
yeah tha hook was real nice
i liked both Summers verses but second went to fast n finished to quick
lol i rite liked tha mentionin of wifey n tinie lol
tha 1st verse was kinda like poetry
TTPs verse was gud it fit in well
overall nice lil collabo yall

Summer_heat
01-04-2007, 11:59 AM
thanks for feed Flash n Jinder

TTP
01-04-2007, 12:23 PM
wit out summer the whole drop would lose alot of creativity n credability props to ma baby girl summer....tie chi had similiar style to ya n thats being honest she a hard droppa peace.

Eyebagz
01-04-2007, 12:40 PM
Chorus was good

first verse
real nice verse great content really liked it.

second verse
not about love at all really...and not same kinda content as summer. solid verse for what it is but.

third verse good but nothing on the first.

overall good drop jus a bit werid

BlackStar
01-04-2007, 03:27 PM
TTP 'N' Summer Heat


A thing called Love…

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me… …Baby Love me…

Tonight if I stay I only wanna lay, lay in ur arms n count the stars…
So many wonderful things ive never noticed before, got me seein Mars…
And I cannot lie, I thought u were jus the same as them other two…
But u respect me, jus as I respect u, still I can picture what we cud do…
Temptations so strong, but our Love would make it wrong, so pure…
Now hand in hand, heart on heart, I truly agree to make love not war…
But somethings buggin me, y are ur arms so rigid when u huggin me?…
Almost as if ur not wit me completely, but then u touch me ever so meekly…
No more doubts, no more questions, jus a thing called Love…Love…Love…
aww...very nice!
………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me……Baby Love me…

eh TTP eh eh summer baby let me holla a chu we can....
Spend time, plus dine at the lake or something
Have sex foreplay, and watch a tape or something
Yeah baby, let's get it on, the wave is nothing
Wild style thug, still run with an eight
Got a chick now, gettin' it crunk fifth in the waist
And she dealin with a cat like me exactly
Like, givin' love names and callin' me blacky
CALLING ME BLACKY!!!ROFL!!!
I said, that's my girl, that's my twenty two
Its all love, so the hell what the money do
That's my girl, that's my twenty two
Its all love so the hell, what the money do, stupid
summer ma baby girl mayne....n**** this bonney clyde 07....
don't like this part...too less feelings!

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

…Baby Love me… …Baby Love me…

Im 17, young and we still goin strong, so much u already callin me Wifey…
So much Love jus feels enchantin like magic, u make my heart feel Tinie…
Then business took u away, they say, absence makes the heart grow fonder…
The weeks crept by, on the phone u sound uneasy, what it cud be I wonder…
Next day ur already home, no hello, but voice shakin u ask me bout some guy…
Say u hearin but u still aint believin, yet u jus wanna make sure, so u ask why…
U must be confused, cos if u doubtin me, what we have isnt Love, cos Love is…
Two souls becomin one forever, unable to part, our Love is more than jus kisses…
Have faith in me n in Love, I assure u time may have moved yet without u im stuck…
If it was poss we Loved each other more, our way to show that was to passionately…
Years on down the line, we grew older, got married, and on the birth of the 1st child…
We saw the most beautiful product of a thing called Love, so precious, so mild…
again very nice here!

………….In this cold and stone hearted world,
I only wanna hold n shower Love on my baby girl,
Cos shes the only truth I see, only truth I need…

………….And its on this long cold winter night,
I only wanna look at ur eyes, such a beautiful sight,
Cos its only ur Love I want, only ur Love I need…

very good hook!!!!

…Baby Love me……Baby Love me…

summer baby girl u'z a star fo' this one TTP Summer heat .......ya'all ready?........
call me "BLACKY...u'z a "STAR"...:wub: lol

very nice drop...I'm a little bit sad that TTP's verse wasn't with so much love like Summer's but lol...he's a guy! :D
Whatever...very good track!

no rating...

Summer_heat
01-04-2007, 06:27 PM
thanks guys
ttp, ur idea, so ur creativity was behind it i jus pushed it a lil

lol what was the weird part? maybe i cud tell but ive forgotten how the thing went n dont like rereadin shit lol even mine

Uli that was subliminal text there from TTP jus for u!

TTP
01-05-2007, 04:23 PM
lol blackstar dont get it twisted homie lol i just realised that now.


U-Gang/DB Movement

Ttown MC
01-05-2007, 08:20 PM
classic idea. good touch from summer an ttp, as usual summer came good your good with putin your emotions into words. aint relaly kno you ttp but verse was fire great callabo was feelin this.

Summer_heat
01-05-2007, 08:34 PM
cheers Ttown

TTP
01-06-2007, 03:35 PM
the callabo was good. jus ya'all kno this is the second drop from the text Joint LP "SummerTree"

Nickolai
01-06-2007, 05:48 PM
Dis was pretty dope stuff from u 2, the concept was tight and i liked the way u 2 did the hook, nice

summers first verse for me was hers and the songs best verse wit sick flow and deep feeling.

i liked the way u put ur verse across, but i wasnt reely feeling parts of ur verse, seen better from u man, but sall good it was a good verse

summers 2nd verse was still pretty dope and i loved this bar

Im 17, young and we still goin strong, so much u already callin me Wifey…
So much Love jus feels enchantin like magic, u make my heart feel Tinie…

^^^^^^i cud seee it lol, tight ass wordplay

overall reely liked it, sick track

8.9/10

Cap
01-07-2007, 01:06 AM
I Know I Haven't Left Feed Here, But Shit Neither Has Fluxx Lol.

GUNS
01-07-2007, 10:08 AM
shit i overlooked this one . this is a nice drop ya made

Summer_heat
01-07-2007, 01:52 PM
I Know I Haven't Left Feed Here, But Shit Neither Has Fluxx Lol.

do i look like i give a fuck. step the fuck out, dont know why u even thot of steppin into my thread, and if u was gonna u cud have complimented my awesome vocabulary!


@ Nickolai, cheers bruv on feed n pickin up on the Tinie line, ima crazed fan! lol

thanks Guns appreciated, u been missin alot tho.

Sparx
01-07-2007, 07:38 PM
this was an good rap...

lol nah seriously, u 2 did ur thing, the verses were very discriptive and the content is something everyone can relate to...

fav lines:

But somethings buggin me, y are ur arms so rigid when u huggin me?…
Almost as if ur not wit me completely, but then u touch me ever so meekly…
No more doubts, no more questions, jus a thing called Love…Love…Love…

dope... and most ppl have doubts when ther in relationships...

Wild style thug, still run with an eight
Got a chick now, gettin' it crunk fifth in the waist

nice

overall it was good, i like seeing other ppl droppin... i agree with chopz i'd probly give it an 8/10...

Summer_heat
01-08-2007, 01:52 PM
thanks for the feed.

seriously, dude doesnt get it when i tell him to stop writin "an"... i mean i say it in plain english... yet... how?!

Lady_CC
01-09-2007, 07:25 AM
wit out summer the whole drop would lose alot of creativity n credability props to ma baby girl summer....tie chi had similiar style to ya n thats being honest she a hard droppa peace.

it was thei_chi....:angry:
now: Lady CC

Lady_CC
01-09-2007, 07:26 AM
anyway,props on this,i realy enjoyed it,but i always liked summer`s stuff
nice work on the colours too,hihi

Summer_heat
01-09-2007, 12:23 PM
thanks Teja, apprecaite ur feed, n good to see u back, especially when i spent hours last night till 2 (damn im fuckin tired! woke up at 7!) rereadin history... n all that, u know 3 sistaz decleration and all that, even all the beef between our crews, but u stayed neutral i guess.... anyways lots of memories been 2 long years now on MIO for me, did my first ever rap wit u n Jinder, it would be good to get them memories bacK!

SANDR
01-09-2007, 12:55 PM
anyway,props on this,i realy enjoyed it,but i always liked summer`s stuff
nice work on the colours too,hihi

We got charlie baltimore in tha house.. welcome!!:laugh:

Lady_CC
01-09-2007, 01:45 PM
We got charlie baltimore in tha house.. welcome!!:laugh:

tnx for the welcome
yea,redheads rock:eazy: hihi(tho i m only a redhead for about a month,but yea:D )


yeaaaa nick i remebr the decleration
good ol times:wub:

Flash
01-09-2007, 02:08 PM
tnx for the welcome
yea,redheads rock:eazy: hihi(tho i m only a redhead for about a month,but yea:D )


yeaaaa nick i remebr the decleration
good ol times:wub:

well to tell you the truth as blond you was more beautiful!

Lady_CC
01-09-2007, 02:15 PM
lol i m lovin life as a redhead and thats all that matters

Flash
01-09-2007, 02:24 PM
ok redhead lol!