PDA

View Full Version : Nas XXL Interview Part 1



relentless
11-23-2006, 11:11 PM
XXL: So what's the sotry behind the delay of the album ?

Nas: I was overexcited….I wanted it to come out on my birthday. I wanted it to come out the day Tupac died. I wanted it to come out Halloween. And then it went to November, so it was either I was gonna come out the seventh and he rock the end of the month or end the year off. I felt like I wasn't ready for November, so let's do December. Two different months.

XXL: Do you feel the hype surrounding Jay's return takes away from you ?

Nas: Nas, it was uhh…It's not his fault. I was supposed to be ready, but I didn't feel like releasing it at the time. I didn't even do a photo shoot. I ain't do nothing. You know what I'm saying. And he was ready, so he's coming. I think, one time, we even talked about it. He said people are going to criticize him for coming and sh*t, and we laughed about it. You know, Jay is a serious dude. He needs a month to hmself, and I need a month to myself. Him coming ontime is perfect, and then I come in with the icing on the cake and end the year off. It's perfect for me. A lot of people were getting it the wrong way, but this actually worked out for me.

XXL: So wit you and Jay, "Black Republican", is -

Nas: It's on some rap sh*t. [Laughs] It's on some rap sh*t.

XXL: Were you guys in the room together when you did it ?

Nas: Yeah, heavy. No other way. I was having a slow day in the studio, and he swung by, and it turned into a party. It turned to good times cause that was our first moment. It was an easy vibe.

XXL: So you guys have recorded together, been seen on double dates together, and you joined him on tour overseas. Are you building a friendship ?

Nas: It ain't about trying to build a friendship, because, ummm… I don’t think rappers got into it to be friends. We got music to make. History to make and things to do. Honestly, I'd rather just be with K. Her and me, we ride out. Other than that, I got my homies, and I got my comrades. There's camaraderie in rap, and there's competition, and there's history to be made, and [Jay and I] understand that, and that's what it is. There's a respect thing between each other.

XXL: Speaking of Kelis. Seems like marriage is treating you well. Is it true you two might have your own reality show ?

Nas: Oh, most definitely a possibility.

XXL: You're not worried about all the other couples that have done reality shows and ended up getting divorced ?

Nas: I don't know why other people did it. The reason that it could be a possible for me is that I want someone to take all the footage of me, edit it up so I can watch it. I wanna see it. I'm a probably hide once it's out. It might help me with hanging out, and I think it would be therapeutic and help me start, you know, doing more stuff. I'm not used to the TV sh*t and all that. I like the arts, but really I don't like all the craziness from it.

XXL: yeah. I gotta tell you, I read an early copy of your baby mama's tell all book.

Nas: Ha, ha. Oh really ? Sh*t.

XXL: Pretty much.

Nas: [Laughs] Well, I've learned not to be surprised by what people do no more.

XXL: She implies that she sparked the original beef between you and Jay.

Nas: She didn't spark anything. She was an NYC girl running through the streets. We were both young, and whatever she did is her business. I was a young dude in the rap game, and I was running around and didn't have time for a family. She's gonna say what she's going to say about it. I don't really remember it. I think it's mean when you just do sh*t to play somebody, but I don't know. [Shrugs] I'm cool with whatever she wants to do. She's lying maybe she's not lying - I have no idea. God bless her.

XXL: A recurrent criticism that's been leveled against you is that you're contradictory. Like, you've been the street's disciple, thug poet, Escobar, been blinged out in the videos Diddy…..

Nas: I'm totally contradictory. I was gonna make a song called "Mr. Contradiction". Cause in essence, it means I'm human. There's not one person in the world that's not a living, walking contradiction. It's kind of crazy people say that. I think they're being harsh. What they're trying to say is worse than what the meaning is. They haven't been anywhere. They haven't walked in any real shoes. So it's just naysay and hecklers… Cause James Brown could say, "Say it loud, I'm Black and proud," and then talk about hot pants on another song. Or you know, Marvin could say. "Let's get it on," talk about freakish pleasures, whatever you want, but also talk about the world. That makes you a whole. People are so caught up with the gimmick artists, so they believing what's fake. And really it's sad. They'd rather watch the actor who makes every record the same, every image the same, ans that's cool. I don't get involved with that. Say what you want - I love being a contradiction. I might get that sh*t tattooed on me [Laughs].

PART 2 OF INTERVIEW WITH NAS FROM THE NEW ISSUE OF XXL

XXL: Explain the thoughts behind the album title, Hip-Hop is Dead.

Nas: Yeah Hip-Hop is Dead cause America is dead culturally. I'm proud to be an American, no matter what. But Amercian culture is stale, you know wha I'm saying ? We keep regurgitating the same sh*t. And it ain't exciting. I seen it from when I was a kid watching the whole sh*t. The sh*t was exciting to me.

XXL: Hip-Hop ?

Nas: Yeah, Hip-Hop. The sh*t was exciting. But it ain't the ghetto secret no more. Kids everywhere know it. And that's what we want - we want it be heard. But now it's really corny. And I still love hip-hop, but it's like, the way the game is now, it's like, F*ck rap, get money. I don't think nobody cares about respect as an artist, because at the end of the day, everybody is just chasing the paper. So f*ck it. Hip Hop is Dead. Let's piss on it, bury the sh*t and get our money. And that's what I'm about now: Let's get our paper. F*ck hip-hop.

XXL: You don't really believe that.

Nas: No, but I'm mad. Me and hip-hop have a relationship that has nothing to do with no other rapper, no matter where you from or nothing. Every n*gga got his own personal relationship with hip-hop and this is mine. Certain muthaf*ckas will get mad on some dumb sh*t, like Oh, Nas is mad at New York. Nah, E-40 could feel like Hip-Hop is Dead because what he was listening to ain't cracking no more. Common feel mad' cause what he was listening to ain't hot no more. Jeezy might be mad cuz what he used to love ain't hot no more.Who knows what anybody feels. This is my feeling. And every n*gga can put out their own version of Hip-Hop Is Deadif they want.Or Hip-Hop is aliveor Hip Hop is committing suicide-whatever the f*ck yu want.

XXL: It's interesting, your saying this, because in many ways, you're an artist's artist. You never chased the movie deals, the sneaker endorsements,the clothing lines, the power drinks - stuff that everyone else seems to be about.

Nas: I think for a long time it felt like….I liked to do rap for me. It's f*cked up that I got people listening to me. And then I like it sometimes, cause it helps people through some times, and peole groove to it, and that's the best feeling in the world. But it's like, Anotherf*cking album of Nas ? Really ? Why ? I done so many f*ckin' albums, it's like, what the f*ck ? I almost not want to be signed, so then I can put out the music and then it won't even matter. I'm caught inbetween two worlds. I wanna do this. I want to do history. I want to do all of these things to inspire the next generation. But there's a side of me that doesn't want the attention. And that was a hard part of rocking with Jay. That's gonna bring too much attention my way. When I'm in New York City, I can jump in a yellow cab or walk down the street. I want the paper, cause with the paper, so much can be done. But with the paper….I don't want all the attention, and that's just being real. People can take that however they want.

XXL: So you think you're under more scrutiny now being associated with Jay ? Like you need to roll in a Maybach all day ?

Nas: That's the thing. We New York dudes from the 80's generation. I've had everything from the Phantom to the Maybach to the convertible Rolls Royce, That's Nas. "The World Is Yours." Bank rolls, clothes, and hoes…" That's who Ive always been. I've got a lot of jewelry. I brought bling stuff back since slick rick, with the QB chain. The attention is cool - but that and a hot record and a video and a clothes line and whatever that comes with the business ? I want all that, but then I don't. I might be shook at the same time, man. I might be bravce and shook at the same time, which kills me. All I want at the endof the day is a cabin, lake, a small boat, a fishing rod, cigars, lemonade and a deep fryer pan.

XXL: A deep fryer-pan ?

Nas: Deep-fryer pan ain't the healthiest thing in the world, but that's ow simple I am at the end of the day. But there's also a part of me that does the rap stuff. This what I grew up in. I'm in it. I'm -

XXL: You're Nas.

Nas: I'm Nas. Could you believe that ? I'm Nas. Yo, If I wasn't Nas I'd jump off the roof. Who else would I want to be in rap ? That's how I feel at the same time. -CHINKYIZE

kayitosway954
11-23-2006, 11:29 PM
major propz, good interview, wish he'd talk bout Curtis though

Googs
11-24-2006, 01:13 AM
major propz, good interview, wish he'd talk bout Curtis though

and why is that?

kayitosway954
11-24-2006, 01:31 AM
cuz I want Nas to put 50 in his place, and I believe Dont Body Yaself was just the 'H To The Homo' for 50, now he needs to bring him 'Ether'. According to Illseed at AHH, Nas is preparing for an Ether sequel, dissing SnitchSet & Curtis & CB4 Unit

Bluck
11-24-2006, 01:50 AM
nice interview, gonna be lookin out for this